Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Lars Hygrell och en av Electrolux varumärkesdrivande kampanjer.

Foto: Press/Youtube.

Globala marknadsdirektören gör sorti – så fick han Electrolux att lyfta internationellt

Tungviktaren Lars Hygrell, global marknadsdirektör på Electrolux, lämnar bolaget efter 12 år. Han ligger bakom hemelektronikjättens A-brandstrategi och kopplade varumärket till hållbarhet och svenska värderingar – brand awareness ökade på 70 procent av marknaderna. I en stor intervju med Resumé berättar han om:
✓ Varför han fortfarande tror på syftesdriven kommunikation.
✓ Hur han ser på Electrolux hållbarhetskommunikation.
✓ Den outnyttjade kraften i det svenska varumärket.
✓ Hur han fördelar budgeten mellan varumärkesbyggande och taktisk marknadsföring.

Publicerad: 11 december 2021, 06:30

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

I slutet av 2008 meddelade Electrolux att 3000 jobb skulle försvinna. I spåren av finanskrisen hade marknaden försvagats. Bolagets vinst krympte med 88 procent till 366 miljoner kronor. Alla prognoser

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Electrolux

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.