Helgintervjuer
Gustav Martner om frågorna som kommer engagera under 2020-talet: ”Corona framtvingar ändrade beteenden”
Publicerad: 2 maj 2020, 06:47
Gustav Martner: ”Man ska komma ihåg att miljöorganisationen som en civil olydnadsgrupp bara är 50 år gammal”
Foto: Peter Nilsson
Gustav Martner lämnade reklamen för Greenpeace och kämpar med att göra nytta med medlemmarnas månadsbidrag. ”Det kan kännas svinjobbigt … på riktigt. Och det är inget som jag någonsin kände när jag jobbade med reklam eftersom de flesta kunderna ändå gjorde miljonvinster och skatteplanerade.”
PW
Peter Willebrand
Utan att känna honom närmare skulle jag säga att det alltid varit lätt att känna sympati för Gustav Martner, och jag har intervjuat honom vid ett flertal tillfällen genom åren.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.