Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Helgintervjuer

Gustav Martner om frågorna som kommer engagera under 2020-talet: ”Corona framtvingar ändrade beteenden”

Publicerad: 2 Maj 2020, 06:47

Gustav Martner: ”Man ska komma ihåg att miljöorganisationen som en civil olydnadsgrupp bara är 50 år gammal”

Foto: Peter Nilsson

(Ur arkivet) Gustav Martner lämnade reklamen för Greenpeace och kämpar med att göra nytta med medlemmarnas månadsbidrag. ”Det kan kännas svinjobbigt … på riktigt. Och det är inget som jag någonsin kände när jag jobbade med reklam eftersom de flesta kunderna ändå gjorde miljonvinster och skatteplanerade.”


Ämnen i artikeln:

Gustav MartnerGreenpeace

Utan att känna honom närmare skulle jag säga att det alltid varit lätt att känna sympati för Gustav Martner, och jag har intervjuat honom vid ett flertal tillfällen genom åren.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Gustav MartnerGreenpeace

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.