Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Hans Brindfors ser en reklambransch som verkar skämmas: ”Många döljer att de försöker sälja en produkt”

Publicerad: 18 september 2021, 06:26

Hans Brindfors: ”Det finns nästan inga bra copywriters i Sverige längre”

Foto: Alicia Price

Helgintervju med den legendariske formgivaren och byråledaren Hans Brindfors. För Resumé berättar han ✓ varför han fortsätter frilansa, men inte vill jobba på en byrå ✓ hur han ser tillbaka på Brindfors, Brindfors Design och Brand Union ✓ Fermentaskandalen och de klippta banden med vännen Leon Nordin ✓ varför det är viktigt att våga skala av reklamen.


Ämnen i artikeln:

Hans BrindforsMullenLowe BrindforsBrindforsReklam

Hans Brindfors karriär inom kommunikationsbranschen sträcker sig över sju decennier. Han har startat, byggt upp och sedan sålt vidare, två byråer: Brindfors Annonsbyrå (senare Brindfors MullenLowe) och Brindfors Design (senare

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.