Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Clara Uddman i Save our souls lokaler, som inte ska andas ”traditionell” byrå.

Foto: Rebecka Rynefelt.

Hjärnan bakom Smoooth Dogg blickar framåt – så vill Clara Uddman skaka om byråbranschen

En amerikansk 90-talsrappare som ansiktet utåt för Klarna – det är en av flera galna idéer signerade Clara Uddman. I Resumés helgintervju berättar kreatören och byrågrundaren om ✓ sin kreativa prestationsångest ✓ ledarskap ✓ varför inget motiverar henne mindre än reklam ✓ att locka talanger ✓ vad hon vill med byrån Save our souls och ✓ inspirationskällor.

Publicerad: 12 februari 2022, 06:30

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Save our souls har en idé om att vara en byrå nära kunden. Det är därför man slängs rakt in i smeten när man kliver in på kontoret: vid entrédörrens

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Save Our SoulsClara UddmanSnoop DoggKlarnaNord DDBNyheterIntervju

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.