Efter 33 år på Forsman & Bodenfors ska Björn Engström ägna sig åt styrelsearbete på sina fyra startup-bolag.
Foto: Elisabeth Vajta Engström.
”Jag skulle inte rekommendera svenska byråer till startups” – därför oroar sig Björn Engström för reklambranschen
Med Epic Split knäckte han koden för global spridning och vände upp-och-ner på föreställningen om vad en b2b-kampanj kan vara. Efter 33 år på Forsman & Bodenfors och över 100 prisguld gör Björn Engström sorti och tar med sig sin erfarenhet in på startup-scenen. Men det är inte utan oro för den bransch han lämnar bakom sig. I en stor intervju med Resumé berättar han om:
✓ De avgörande komponenterna för organisk spridning.
✓ ”Journalistmetoden” och vad den betyder för kampanjmakande.
✓ Varför byråerna måste ta talangflykten på allvar.
✓ Hur byråerna behöver anpassa sig för att vara relevanta för startup-bolag.
✓ Spelet bakom Jean-Claude van Damme-reklamen.
✓ Arbetssättet som gjorde Forsman & Bodenfors så framgångsrika.
En öde flygplats någonstans i Spanien 2013. Solen är på väg upp. Jean-Claude van Damme klättrar upp och ställer sig mellan två lastbilar. Sedan börjar de backa.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.