Efter 33 år på Forsman & Bodenfors ska Björn Engström ägna sig åt styrelsearbete på sina fyra startup-bolag.
Foto: Elisabeth Vajta Engström.
”Jag skulle inte rekommendera svenska byråer till startups” – därför oroar sig Björn Engström för reklambranschen
Med Epic Split knäckte han koden för global spridning och vände upp-och-ner på föreställningen om vad en b2b-kampanj kan vara. Efter 33 år på Forsman & Bodenfors och över 100 prisguld gör Björn Engström sorti och tar med sig sin erfarenhet in på startup-scenen. Men det är inte utan oro för den bransch han lämnar bakom sig. I en stor intervju med Resumé berättar han om:
✓ De avgörande komponenterna för organisk spridning.
✓ ”Journalistmetoden” och vad den betyder för kampanjmakande.
✓ Varför byråerna måste ta talangflykten på allvar.
✓ Hur byråerna behöver anpassa sig för att vara relevanta för startup-bolag.
✓ Spelet bakom Jean-Claude van Damme-reklamen.
✓ Arbetssättet som gjorde Forsman & Bodenfors så framgångsrika.