Foto: Sofie Lantto
Jerry Engström förverkligade drömmen om Friluftsbyn: ”I efterhand har mamma berättat att hon undrade vad tusan jag såg”
Han var en av de som tog Fjällräven från sömnig has-been till Sveriges näst mest populära varumärke. Sedan lämnade den globale marknadschefen företaget och grundade Friluftsbyn. För Resumé berättar Jerry Engström om entreprenörskap, att sätta naturen i centrum, och utmaningen i att bygga varumärke av en plats.
– Vi kan ha 1500 löpare här, sen åker vi hem på söndagen och så kommer folk hit och känner sedan att det är den mest naturtysta platsen. Varumärket kan variera beroende på vem du är.
Nellie Pilsetnek
Det har gått sju år sedan undertecknad senast gjorde en intervju med Jerry Engström – då var den tidigare marknadschefen från Fjällräven i full gång att utveckla Friluftsbyn vid Skuleberget.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.
Ämnen i artikeln:
Toppnyheter