söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Foto: Sofie Lantto

Jerry Engström förverkligade drömmen om Friluftsbyn: ”I efterhand har mamma berättat att hon undrade vad tusan jag såg”

Han var en av de som tog Fjällräven från sömnig has-been till Sveriges näst mest populära varumärke. Sedan lämnade den globale marknadschefen företaget och grundade Friluftsbyn. För Resumé berättar Jerry Engström om entreprenörskap, att sätta naturen i centrum, och utmaningen i att bygga varumärke av en plats.
– Vi kan ha 1500 löpare här, sen åker vi hem på söndagen och så kommer folk hit och känner sedan att det är den mest naturtysta platsen. Varumärket kan variera beroende på vem du är.

Publicerad: 15 juli 2022, 12:30

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se

Det har gått sju år sedan undertecknad senast gjorde en intervju med Jerry Engström – då var den tidigare marknadschefen från Fjällräven i full gång att utveckla Friluftsbyn vid Skuleberget.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev