Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Foto: Sofie Lantto

Jerry Engström förverkligade drömmen om Friluftsbyn: ”I efterhand har mamma berättat att hon undrade vad tusan jag såg”

Han var en av de som tog Fjällräven från sömnig has-been till Sveriges näst mest populära varumärke. Sedan lämnade den globale marknadschefen företaget och grundade Friluftsbyn. För Resumé berättar Jerry Engström om entreprenörskap, att sätta naturen i centrum, och utmaningen i att bygga varumärke av en plats.
– Vi kan ha 1500 löpare här, sen åker vi hem på söndagen och så kommer folk hit och känner sedan att det är den mest naturtysta platsen. Varumärket kan variera beroende på vem du är.

Publicerad: 15 juli 2022, 12:30

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Det har gått sju år sedan undertecknad senast gjorde en intervju med Jerry Engström – då var den tidigare marknadschefen från Fjällräven i full gång att utveckla Friluftsbyn vid Skuleberget.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.