Grundarna Jacob Eriksson och Victor Eriksson. Foto: Vilma Pettersson.
Knepet som gav doldisbröderna samarbete med Kardashian: Här är Boxbollens tips för influencer marketing
Från noll till 125 miljoner kronor på färre än fem år – en minst sagt imponerande omsättningstillväxt. Boxbollens recept? Grundarduon har lagt allt krut på riktigt stora influencersamarbeten: Khloé Kardashian, Bill Gates, Steven Gerrard och Dr. Phil. I Resumés helgintervju berättar bröderna hur de har burit sig åt:
✓ Sa nej fyra gånger.
✓ ”The Kardashian-effect”: Superkändisar hör nu av sig på eget bevåg och vill samarbeta.
✓ Kaxiga målet: Samarbetet ska vara mest populära inlägget.
✓ Därför har samarbetet med byråer inte funkat.
✓ Lukrativa strategin för att engagera målgruppen – 100 000 kronor i prispotten.
✓ Planen för att göra exit.
Vilma Pettersson
Den nästan barnsligt enkla idén med en boll i ett snöre fäst till ett pannband har trollbundit gamla som unga till att slå, om och om, på Boxbollen. Sport och
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.