Grundarna Jacob Eriksson och Victor Eriksson.
Foto: Vilma Pettersson.
Knepet som gav doldisbröderna samarbete med Kardashian: Här är Boxbollens tips för influencer marketing
Från noll till 125 miljoner kronor på färre än fem år – en minst sagt imponerande omsättningstillväxt. Boxbollens recept? Grundarduon har lagt allt krut på riktigt stora influencersamarbeten: Khloé Kardashian, Bill Gates, Steven Gerrard och Dr. Phil. I Resumés helgintervju berättar bröderna hur de har burit sig åt:
✓ Sa nej fyra gånger.
✓ ”The Kardashian-effect”: Superkändisar hör nu av sig på eget bevåg och vill samarbeta.
✓ Kaxiga målet: Samarbetet ska vara mest populära inlägget.
✓ Därför har samarbetet med byråer inte funkat.
✓ Lukrativa strategin för att engagera målgruppen – 100 000 kronor i prispotten.
✓ Planen för att göra exit.
Den nästan barnsligt enkla idén med en boll i ett snöre fäst till ett pannband har trollbundit gamla som unga till att slå, om och om, på Boxbollen. Sport och
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.