Annonsörer flydde efter Margaux Dietz skandalvideo. Nu kommer de tillbaka, enligt influencern.
Foto: Sören Andersson.
Margaux Dietz samarbeten avbröts mitt i krisen – fick veta via medier: ”Borde finnas policy”
En minut långt videoklipp raserade ett förtroende som tagit åratal att bygga upp. Margaux Dietz har brutit tystnaden och gjort avbön. Resumé träffar en influencer som vill ta ansvar för sitt misstag och ändra sin sociala medie-strategi framåt.
✓ Kritiken mot annonsörerna som bröt samarbetet.
✓ ”Har varit en berg-och-dalbana”.
✓ ”Orolig för att branschen tystas ner”.
✓ Krisstrategin.
✓ Har nya samarbeten inbokade.
✓ Ska skaffa ansvarig utgivare.
”Ny på Twitter. Någon som vet om det här är Resumés riktiga chefredaktör eller bara ett vanligt nättroll?”
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.