Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Marknadschefen digitaliserar en ifrågasatt 119-åring: ”NK ska vara en scen för samtiden”

Publicerad: 25 september 2021, 05:30

Karin Wickberg.

Foto: Alicia Price

Pandemin slog hårt mot den fysiska handeln och NK tappade var fjärde krona i försäljning. Lagom till att Sverige öppnar igen börjar varumärket kommunicera. För Resumé berättar marknadschefen Karin Wickberg om ✓ hur varumärket drar nytta av det historiska arvet ✓ strategin för e-handeln som digitalt kommunikationsmedel ✓ padelsatsningen på taket ✓ synen på Amazon.


Ämnen i artikeln:

NKVarumärkenMarknadsföring

För den som för första gången sätter sin fot inne i Nordiska Kompaniets enorma varuhus på Hamngatan, kan känslan av att kliva in i ett museum ligga nära till hands.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.