Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

NPS-guruns recept: ”Företag som fångar in kunder via reklam är mindre lönsamma”

Publicerad: 15 januari 2022, 08:14

Fred Reichheld.

Affärsstrategen och mätgurun Fred Reichheld skapade Net Promoter Score för 17 år sedan. De senaste åren har han fördjupat sig ytterligare i vilka faktorer som bygger kundlojalitet: ”Häller du på syntetiskt gödsel, i form av marknadsföring, kommer ditt företag att gå åt skogen”.


1. Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera det här företaget till en vän eller kollega?
2. Varför gav du det betyg som du gav?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.