Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Toby Southgate blev global vd för Forsman & Bodenfors för nio månader sedan.

Foto: Yasmine Winberg.

Nytt fokus för F&B – globala vd:n sågar MDC Partners: Dåliga affärsbeslut, brutna löften och besvikelser

En vitamininjektion tycks ha landat i Forsman & Bodenfors. Efter uppköpet av MDC Partners 2016 hamnade reklambyrån i en kreativ svacka som kanske fick ett slut vid Guldägget för några veckor sedan. I en lång intervju med Resumé berättar den globala vd:n Toby Southgate om:
✓ Varför MDC Partners var mer dåliga än bra för byrån.
✓ Att samgåendet med KBS var ett misstag.
✓ Varför byrån gått från 700 till 450 medarbetare globalt sedan 2018.
✓ Hur de ska ersätta förlorad talang.
✓ Vägen framåt – både globalt och lokalt.

Publicerad: 21 maj 2022, 05:30

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Man kan bli brutalt bortskämd med att stå i strålkastarljuset och ta emot gyllene föremål, oavsett om det är ägg, pennor eller lejon. Fråga Forsman & Bodenfors. Efter decennier av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsToby SouthgateGuldäggetGuldägget 2022MDC partnersStagwellJohan Eghammer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.