Toby Southgate blev global vd för Forsman & Bodenfors för nio månader sedan.
Foto: Yasmine Winberg.
Nytt fokus för F&B – globala vd:n sågar MDC Partners: Dåliga affärsbeslut, brutna löften och besvikelser
En vitamininjektion tycks ha landat i Forsman & Bodenfors. Efter uppköpet av MDC Partners 2016 hamnade reklambyrån i en kreativ svacka som kanske fick ett slut vid Guldägget för några veckor sedan. I en lång intervju med Resumé berättar den globala vd:n Toby Southgate om:
✓ Varför MDC Partners var mer dåliga än bra för byrån.
✓ Att samgåendet med KBS var ett misstag.
✓ Varför byrån gått från 700 till 450 medarbetare globalt sedan 2018.
✓ Hur de ska ersätta förlorad talang.
✓ Vägen framåt – både globalt och lokalt.
Man kan bli brutalt bortskämd med att stå i strålkastarljuset och ta emot gyllene föremål, oavsett om det är ägg, pennor eller lejon. Fråga Forsman & Bodenfors. Efter decennier av
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.