Toby Southgate blev global vd för Forsman & Bodenfors för nio månader sedan. Foto: Yasmine Winberg.
Nytt fokus för F&B – globala vd:n sågar MDC Partners: Dåliga affärsbeslut, brutna löften och besvikelser
En vitamininjektion tycks ha landat i Forsman & Bodenfors. Efter uppköpet av MDC Partners 2016 hamnade reklambyrån i en kreativ svacka som kanske fick ett slut vid Guldägget för några veckor sedan. I en lång intervju med Resumé berättar den globala vd:n Toby Southgate om:
✓ Varför MDC Partners var mer dåliga än bra för byrån.
✓ Att samgåendet med KBS var ett misstag.
✓ Varför byrån gått från 700 till 450 medarbetare globalt sedan 2018.
✓ Hur de ska ersätta förlorad talang.
✓ Vägen framåt – både globalt och lokalt.
Yasmine Winberg
Man kan bli brutalt bortskämd med att stå i strålkastarljuset och ta emot gyllene föremål, oavsett om det är ägg, pennor eller lejon. Fråga Forsman & Bodenfors. Efter decennier av
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.