Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Ogilvys Rory Sutherland om vad som är fel inom B2B-marknadsföring – och hur felen kan åtgärdas

Publicerad: 6 november 2021, 06:30

Rory Sutherland sände från sitt hem under Resumés event B2B Marketing 2021. Här har han precis fått höra kommentaren ”You are a genious” från publiken.

UPPDATERAD. B2B-konsumenter fattar sina köpbeslut på helt andra grunder än B2C-konsumenter gör. Ändå envisas många marknadsförare med att använda samma metoder till de båda målgrupperna. Ogilvys vice ordförande Rory Sutherland – kreativ tungviktare inom reklambranschen – ryter ifrån, reder ut varför det ser ut som det gör och stakar ut vägen framåt.


Ämnen i artikeln:

OgilvyB2BRory Sutherland

Ingen som befinner sig i publiken den här dagen i slutet på oktober 2021 kan ta miste på Rory Sutherlands budskap: B2B-marknadsföring funkar inte som B2C-marknadsföring som vissa envisas med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

OgilvyB2BRory Sutherland

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.