Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Regissören Ruben Östlund och publicisten Johanna Strand.

Foto: Anna Rut Fridholm

Så bygger Ruben Östlund sitt personliga varumärke med pr-konsult: ”Jag måste komma in i folks medvetande”

Efter två guldpalmer i Cannes står Ruben Östlund på toppen. Han om någon vet att nästa steg i mediedramaturgin är att många kommer försöka knuffa ner honom. I snart åtta år har 500 Stockholms pr-konsult Johanna Strand hjälpt stjärnregissören hitta pr-grepp som sticker ut och forma en ny mediebild. För Resumé berättar duon om: ✓ Kritiken mot filmindustrin: ”Metoderna funkar inte”. ✓ Kommunikationsstrategin. ✓ ”Kul när folk blir upprörda över spoilergrejen”. ✓ Hur reklambranschen lärde honom att pitcha.

Publicerad: 29 oktober 2022, 05:30

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

– Jag kände mig som tonårskillen som står på diskot och tänker ”om jag står här och spelar cool så kommer jag bli uppbjuden”. Och jag hade äntligen, 36 år

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterRuben ÖstlundFilmVarumärkesbyggandeVarumärkeMarknadsföringRegissör

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev