söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Johan Bryngelson har jobbat på samma bolag i 15 år – ytterst ovanligt för en marknadschef.

Foto: Peter Jönsson

Så tog Johan Bryngelson Swedbank genom krisen

För fyra år sedan var Swedbank en bank i djup kris.
Då presenterade marknadschefen Johan Bryngelson en plan för att ta sig tillbaka. Och han fick ledningens stöd. I en stor intervju med Resumé berättar han om sina tre liv – och 15 år – på banken.

Publicerad: 16 september 2023, 05:30

Peter Willebrand

Tidsperspektiven blir kortare, kanalerna fler och marknadschefens roll fördelas på allt fler händer för att kunna hänga med. Resultatet har blivit splittrade marknadsavdelningar som får ägna merparten av sin tid

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SwedbankSwishReklamPR

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev