Johan Bryngelson har jobbat på samma bolag i 15 år – ytterst ovanligt för en marknadschef.
Foto: Peter Jönsson
Så tog Johan Bryngelson Swedbank genom krisen
För fyra år sedan var Swedbank en bank i djup kris.
Då presenterade marknadschefen Johan Bryngelson en plan för att ta sig tillbaka. Och han fick ledningens stöd. I en stor intervju med Resumé berättar han om sina tre liv – och 15 år – på banken.
Peter Willebrand
Tidsperspektiven blir kortare, kanalerna fler och marknadschefens roll fördelas på allt fler händer för att kunna hänga med. Resultatet har blivit splittrade marknadsavdelningar som får ägna merparten av sin tid
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.