Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Helgintervjuer

Marknadsdirektören David Sandström är hjärnan bakom Klarnas omtalade reklamkampanjer: ”Om tio år kommer vi se tillbaka på 2020-talet som tiden där sättet vi handlade på blev föråldrat”

Foto: Viktor Fremling/kampanjbild

Showbiz, konverteringar och skuldsättning – därför är varumärket allt i Klarnas strid om USA

Klarna vill bryta invanda föreställningar om betalningar. Till sin hjälp använder marknadsdirektören David Sandström världsstjärnan Lady Gaga som murbräcka. Men finns det en gräns där betalning blir för underhållande?

Publicerad: 7 Mars 2020, 07:28

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Klarna vill driva rörelsen för den största beteendeförändringen under 2020-talet. Med Lady Gaga ska det svenska varumärket göra avtryck i USA. Under några veckor går betalbolaget och världsstjärnan hand i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

E-handelDavid SandströmVarumärkeKlarnaLady Gaga

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.