I början av året fick Sophie Lokko veta att hennes jobb som marknadschef på Halebop skulle försvinna. Foto: Andreas Rågsjö Thorell.
Skapade momentum – sen tvingades Sophie Lokko lämna Halebop: ”Det var ett bra wakeup call”
Utan eftergymnasial utbildning blev Sophie Lokko marknadschef vid 30 års ålder, men efter bara några månader kom beskedet att drömjobbet på Halebop skulle försvinna till följd av en omorganisation. Vad innebär det för människa som alltid har haft en karriärplan? I Resumés helgintervju berättar hon om:
✓ Raketkarriären – och varför hon nu har omvärderat den.
✓ Hur hon ser på framgångsrikt varumärkesbygge.
✓ Varningssignalen – svimmade under kundmöte.
✓ Att inte bli tagen på allvar: ”Många av de otrevliga var måna om sina positioner”.
Andreas Rågsjö Thorell
På andra sidan glasväggen dricker Obeya bärs och bubbel inför påskhelgen. Samarbetet med pr-byrån var tätt. Nu träffas vi på deras kontor eftersom Sophie Lokko saknar arbetsplats. Marknadschefen hade utarbetat
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.