söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Mitte Blomqvist: "Vår vision är att göra hela svenska folket till affärsänglar"

Foto: Andreas Elgstrand

Stjärnkreatören lämnade reklambranschen – vill förändra världen med fintech

Efter sju guldägg och över 20 år i Stockholms reklamvärld bytte Mitte Blomqvist spår och blev creative director på crowdfundingplattformen Pepins. För Resumé berättar hon om sortin och varför just reklamkreatörers talang är hårdvaluta för bolag utanför branschen.

Publicerad: 8 december 2017, 15:14

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se

Industrilandskap i tegel. Skorstenar pustar ångor över grå hösthimmel. På en avfart till Värmdövägen, bredvid ett undangömt hotell med utsikt över Sickla Köpkvarter, möter vi Mitte Blomqvist. Kreatören som vunnit

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Art DirectorStartupsReklambranschenMitte BlomqvistStoråkers McCannMcCannLowe Brindfors

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev