Helgintervjuer
Stor intervju med SAS: ”Vi borde aldrig ha lagt ut den långa reklamfilmen”
Publicerad: 29 februari 2020, 08:07
Karin Nyman är SAS kommunikationsdirektör sedan 2016.
Foto: Rebecka Rynefelt
Kommunikationsdirektören Karin Nyman tror att drevet kan ge SAS större möjligheter att kommunicera. För Resumé berättar hon om missbedömningarna, krishanteringen och varför bolaget är övertygade om att SAS utsattes för en synkroniserad attack från högerextrema.
Solen slår Karin Nyman rakt i ansiktet, vi sitter i en del av kontorskomplexets skelett som ett omsluten av glas. Det var vid 1980-talets mitt som SAS hade fått vingar
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.