tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Stor intervju med SAS: ”Vi borde aldrig ha lagt ut den långa reklamfilmen”

Publicerad: 29 februari 2020, 08:07

Karin Nyman är SAS kommunikationsdirektör sedan 2016.

Foto: Rebecka Rynefelt

Kommunikationsdirektören Karin Nyman tror att drevet kan ge SAS större möjligheter att kommunicera. För Resumé berättar hon om missbedömningarna, krishanteringen och varför bolaget är övertygade om att SAS utsattes för en synkroniserad attack från högerextrema.

Ämnen i artikeln:

SASVarumärkeKrishanteringSociala medier

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Solen slår Karin Nyman rakt i ansiktet, vi sitter i en del av kontorskomplexets skelett som ett omsluten av glas. Det var vid 1980-talets mitt som SAS hade fått vingar

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev