Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Petter Stordalen är tillbaka efter pandemin med full energi.

Foto: Sören Andersson.

Stordalen ledde Sveriges mest krisande bolag under pandemin – så hanterade han kommunikationen

Petter Stordalen brukar vara en excentriker som lyfter taket på interna företagsevent. Under pandemin tvingades han förlika sig med medarbetare som stängde av sina kameror på Teams. På andra sidan ”skuggornas dal” berättar företagsmagnaten, som äger Nordic Choice Hotels och Ving, för Resumé om intern och extern kommunikation i den allra värsta av kriser.

Publicerad: 23 oktober 2021, 05:30

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

”Kan jag få snappa en bild med dig? Du är en stor idol”. Fotografering vid Brukenbergstorg och en man i 35-årsåldern närmar sig den norske hotellmagnaten. Petter Stordalen omfamnar mannen

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Petter StordalenNordic Choice HotelsVing

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.