Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Svenska duon gör succé i Silicon Valley – har byggt Snowflakes varumärke

Publicerad: 6 februari 2021, 08:44

Foto: Natalie and Cody Gantz

Teknikbolaget Snowflake fick amerikanska börsen att jubla 2020. Bakom framgångarna står den svenska duon Denise Persson och Jenny Sagström, som varit med och byggt upp varumärket. ”Vad Virgin gjorde för flygindustrin, det skulle vi göra i databranschen”, säger Jenny Sagström.


Ämnen i artikeln:

Varumärke

I september förra året börs­introducerades amerikanska Snow­flake på New York Stock Exchange. Snowflake är ett så kallat molnbaserat data warehouse-bolag. Tekniken ska revolutionera användningen av data, vilket inte minst har

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Varumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.