Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Helgintervjuer

Svensken som styr Pablo Escobars varumärke: ”Vi har gjort honom till en död influencer”

Publicerad: 26 September 2020, 06:13

Olof Gustafsson ser till att Escobar Inc drar in miljoner på varumärket – trots att knarkkungen Pablo Escobar har varit död i snart 30 år. För Resumé berättar svensken om sin resa från 17 åring med fyra företag till att stämma storbolag på miljardbelopp och anklaga Elon Musk för idéstöld.


Ämnen i artikeln:

InfluencerTeslaVarumärkeElon MuskNetflix

Arvet efter Pablo Escobar är inte bara tusentals mördade människor, bortvittrade kontanter i marken, ett zoo och bortskänkta bostäder – men också Escobar Inc, som i dag drar in miljoner

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.