Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Helgintervjuer

Uppstickarförlaget, strategen, debutanten: Så säljer man en författare hösten 2020

Publicerad: 3 Oktober 2020, 07:07

Martin Kaunitz, Kain Wahlén, Björn Rietz och Olle Lidbom

Medierna är i upplösning, agenterna styr och författaren skiftar färg efter sammanhang. I dag marknadsför förlagen paket. Det är inte ens säkert att det handlar om böcker längre.


Ämnen i artikeln:

Olle LidbomBjörn RietzMarknadsföringKommunikationMarknadsstrategi

”Hej och stort tack för att du anförtrott oss ditt manus. Vi får in omkring fyrahundra manus om året och publicerar som regel EN debutant. Dessvärre tillhör ditt verk de 399 som vi tvingas refusera i år. Men vi önskar dig verkligen lycka till med publicering på något av de andra omkring tusen förlagen som finns i Sverige idag.”

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.