Vad kan reklamare lära sig av stand-up-komiker?
Reklam behöver inte vara rolig, men marknadsförare som vill skapa intressanta varumärken har en del att lära av komiker. En skotsk forskare har hittat insikter i komedin.
Publicerad: 4 januari 2020, 08:28
Peter Willebrand
Justin Lines har tagit ett brejk från sin forskning vid University of Edinburgh och söker jobb inom marknadsföring.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Redan prenumerant? Logga in