Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Karriärsöndag

Så ska startupen Mantle locka en ny målgrupp till den omtvistade CBD-oljan

Publicerad: 23 Februari 2020, 07:00

Stina Lönnkvist har tillsammans med Kry-grundaren Josefin Landgård grundat Mantle.

Foto: Pressbild

Kändisar och influencers hyllar CBD-oljan som en mirakelprodukt – andra avfärdar den som en bluff. I USA omsätter CBD-industrin redan miljardbelopp och nu växer intresset på svensk mark. Med startupen Mantle vill Josefin Landgård och Stina Lönnkvist bygga ett livsstilsvarumärke som attraherar en ny, modern målgrupp till CBD-oljan.


Ämnen i artikeln:

Scandinavian Design GroupKryStartupMcCannKim KardashianVarumärkesstrategi

Det är lätt att föreställa sig vad det innebär för en relativt ny produkttyp när Kim Kardashian, världens kanske största influencer med 160 miljoner följare på Instagram, hyllar den. Eller,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.