Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Karriärsöndag

Veckans värvningar: Vi har bytt jobb i branschen

Publicerad: 19 september 2021, 08:08

Resumé sammanställer rörelserna på arbetsmarknaden 13-17 september.


Ämnen i artikeln:

KarriärRekrytering

Contentbyrån Curious Mind har anställt sex nya digitala specialister och rekryterar internt till nya leadroller.

Claes Carlström är utbildad pedagog, litteraturvetare och dataingenjör och har sedan 2010 arbetat som gymnasielärare i svenska och digital teknik. Från och med augusti arbetar han som digital kommunikatör på Curious Mind.

Linnea Wermeling kommer närmast från Unicef där hon har jobbat fem år som digital kommunikatör och scrum master. Nu blir hon digital kommunikatör på Curious Mind.

Lina Arwidsson har en bakgrund som marknadskoordinator på Puls & träning. Även hon kliver in som digital kommunikatör på Curious Mind.

Wilhelm Lindqvist har nyligen tagit examen från kommunikatörsprogrammet på Södertörns Högskola. Han kommer in som junior digital kommunikatör på Curious Mind.

Agnes Lindholm kommer senast från ett globalt medtech-bolag där hon varit kommunikationsansvarig för den skandinaviska marknaden. Hon blir en del av byråns social media-team.

Sofia Johansson, Sofia Widén, Lisa Bydler, Erik Karlsson, Josephine Edberg och Johanna Olsson axlar alla rollen som team lead på Curious Mind. Samtliga har arbetat flera år på byrån.

Den svenska kryptovalutabörsen Safello värvar Philip Bratt, brand and product designer från Urbanista. Tidigare även varit på Wenderfalck och Mediamonks. Philip kommer jobba i både produkt-team som i marknadsteam. 

Evelina Appelskog ansluter som PR & Communications Manager och kommer från Zettle by Paypal (fd iZettle). Tidigare även Edelman Deportivo och AWB. 

Amanda Ålenius (tidigare Oxell), digital strateg, reklamanalytiker och opinionsbildare, lämnar frilanslivet och går till kommunikationsbyrån Narva.

Carolin Christiansson, senast från fintech-bolaget Bambora där hon haft ledande produkt- och säljroller går till Storykit i rollen som VP Growth där hon kommer att ansvara för att öka tillväxttakten.

Karl Wikström, senior strateg, kreatör och partner på Åkestam Holst lämnar byrån där han jobbat sedan 2016. I stället ska han jobba som global creative director på startupen Frontify, en molntjänst för varumärkesstyrning.

Estrid värvar Caroline Borelius från den nordiska contentbyrån Splay One. På Estrid kommer Caroline anta rollen som Head of Brand & Influencer Marketing.


Sean Tindale kommer närmast från rollen som global marketing director för Vero Moda som ingår i danska modekoncernen Bestseller. Han har tidigare haft olika roller inom skoföretaget Ecco. Nu blir han marknadschef för svenska Polygiene Group.

Efter en tid på Stadium återvänder copywritern Alexandra Arvidson till byrålivet och till Volt.

Videoteknikbolaget Seen tog nyligen in 18 miljoner kronor för att expandera och har Petter Stordalen som störste ägare. Nu öppnar man kontor i Sverige. Satsningen rattas av The&Partnerships förre vd Joachim Medalen.

Contentbyrån Spoon har den senaste tiden värvat elva nya medarbetare. 

Yrla Persson, affärsansvarig, Stockholm

Hannah Sjöström, kundansvarig, Stockholm

Ibrahim Naji, kundansvarig, Stockholm

Carolina Werner, kundansvarig, Stockholm

John F Lindquist, contentskapare, motion & graphics, Stockholm

Stina Bergdal, contentskapare, Social Media & digital content, Stockholm

Isabelle Börgesen, digital contentchef , Göteborg

Josefine Jerkin, digital contentchef , Göteborg

Moa Carlsson, kreativ content-producent, Göteborg

Astrid Stahlenius, produktionschef, Malmö

Mark Lewis, redaktör, Malmö

Contentbyrån Tale hittar en ny kundansvarig hos konkurrenten Spoon, Sara Hessel som kliver in som ny kundansvarig.

Kreatörerna Henrik Düfke och Felipe Montt, tidigare på BBH New York, Mother London och CP+B Stockholm, har under senaste åren drivit Golf. En byrå som nu försvinner när duon blir chief creative officers på Nordiska Galleriet Group.

Nora Strömberg som börjat på Volt efter examen från kandidatprogrammet i Digitala Kulturer vid Lunds Universitet. Hon arbetar som PR Manager och är baserad i Köpenhamn.

Marcus Klamming har utsetts till ny vd för We Are Era i Norden. Han har över tio års erfarenhet från media och försäljning, senast i rollen som sales director på We Are Era i Norden där han även är en del av ledningsgruppen. Marcus efterträder Natalie Tideström Heidmark som efter nästan åtta år inom bolaget varav senast som vd och styrelseordförande, valt att på egen begäran lämna posten. Natalie kommer fortsatt vara verksam som senior advisor i bolaget. 

Zeta Display vill stärka koncernens marknadsföring och tillsätter därmed en chief marketing officer. Robert Bryhn har tidigare jobbat på flertalet reklambyråer i ledande roller. Han har varit landschef för McCann, vd på Ogilvy och nordisk chef för Saatchi Saatchi

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

KarriärRekrytering

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.