Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Karriärsöndag

Veckans värvningar: Vi har bytt jobb i branschen

Publicerad: 11 Oktober 2020, 07:01

Jonas Brattlöf och Lina Eklund (Valentin Experience), Matilda Westerman (Brand New Content), Marius Pedersen (Henrik Stenson Eyewear) Simon Kafi (Panc Media)

Resumé sammanställer rörelserna på arbetsmarknaden 5-9 oktober.


Ämnen i artikeln:

KarriärRekrytering

OTW har anställt fem nya medarbetare.

Amelia Rickard, började nyligen som Growth Marketing Analyst. Hon är en del av OTWs performance-team och har tidigare på performancebyrån Dper och Jajja Media Group med projekt inom digital och online marknadsföring. 

Sofie Jernström har nu börjat i OTWs performance-team som digital planner. Hon har tidigare arbetat som social media trader på Bizkit Havas och som digital planner på Splay.

Ellen Forsberg är den senaste rekryteringen i OTWs talangtjänst som projektledare och digital kreatör, med fokus på sociala medier. Ellen är just nyexad från Hyper Island.

Sandra Killgren ansluter till OTW som reporter och redaktör. Hon har tidigare arbetat som reporter på Aftonbladet och webbredaktör på Svenska Dagbladet. 

Frida Henke är reporter och redaktör med lång erfarenhet från journalistiken. Hon har tidigare arbetat på bland annat Aftonbladet och Svenska Dagbladet.

Panc Media breddar sitt stall med Simon Kafi som idag är största svenska TikTok- profil sett till antalet visningar hans videos har, många långt över 1 miljoner visningar.

Valentin Experience värvar en ny projektledare i Jonas Brattlöf är före detta byråchef, CMO och KAM med över tio års erfarenhet av att driva stora och globala projekt inom kommunikation och varumärkesstrategi. Senast kommer han från företaget Garden Glory där han jobbade som CMO. 

Dessutom ansluter pr-specialisten Lina Eklund från kommunikationsbyrån We are More där hon jobbade som digital strateg. Innan dess jobbade hon som pr-specialist och influencer marketing manager för Resia Travel Group.

Brand New Content värvar kommunikationsstrategen Matilda Westerman. Hon har tidigare varit stabschef på utbildningsdepartementet, pressekreterare till Gustav Fridolin och har arbetat med kommunikations- och opinionsfrågor på bland annat Lärarförbundet och BRIS.  Nu förstärker hon Brand New Contents erbjudande kring samhälls- och hållbarhetskommunikation.

NTM stärker koncernledningen genom rekryteringen av Annie Lidesjö till en ny tjänst som Head of Operations & People. Tjänsten kombinerar operativt ansvar med traditionellt HR-arbete för att knyta funktionen närmare verksamheten och leverera högre affärsvärde.

Från och med den 1 januari 2021 kommer Henrik Stenson Eyewear att sköta all försäljning, distribution och marknadsföring i egen regi. Ny marknadschef för bolaget blir Marius Pedersen.

Ulrika Sterner är ny kommunikationsansvarig för längdverksamheten inom Svenska Skidförbundet

Enersize uppger att Anders Lif ska ta över rollen som sälj- och marknadschef. Anders har mer än 20 års erfarenhet i globala ledarroller och är civilingenjör i teknisk fysik.

Den 16 oktober tillträder Anna Nilsdotter som ny generalsekreterare för WaterAid Sverige. Hon efterträder Cecilia Chatterjee-Martinsen som efter nio år går vidare till nya uppdrag.

Bettingbolaget Kindred utser Kindred-veteranen Erik Backlund till ny produktchef. Detta efter att Fredrik Kjell gått över till att bli operativ chef hos det svenska teknikbolaget Truecaller.

Affärssajten Realtids vd Jonas Wiwen-Nilsson kliver av efter 20 år. Under en övergångstid ska Björn Hemmingsson, tidigare vd på ÖstersundsTidningar, in som vd för Realtid som nu ska ställa om till ett prenumerationsbaserat mediehus.

Jonas Berg återvänder till Nent i rollen som exekutiv producent för sporten.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

KarriärRekrytering

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.