Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Karriärsöndag

Veckans värvningar: Vi har bytt jobb i branschen

Publicerad: 25 Oktober 2020, 08:29

Prat PR:s vd Gabriella FInnborg tillsammans med pr-strategen, trendspanaren och kocken Lisa Lönner Pulkkinen, Per Carleö ny head of brand på Telia Company samt Leeads nya vd Matthias Sånemyr och företrädaren Oskar Sardi.

Resumé sammanfattar rörelserna på arbetsmarknaden 19-23 oktober.


Ämnen i artikeln:

Rekrytering

Camilla Nilzén kommer närmast från skogsbolaget SCA där hon arbetat som kommunikationschef. Nu lämnar hon SCA för en roll som affärsområdeschef hos oss på Esatto.

Prat PR anställer Lisa Lönner Pulkkinen, kock, trendspanare och kreativ pr-strateg med bakgrund som strategic director på PS Communication och pr-chef på MTV Networks. Lisa kommer på deltid arbeta som rådgivare för byråns kunder, och parallellt fortsätta driva sin  restaurang och matstudio på Resarö.

Victor Fridén är ny Marknads- och Kommunikationschef på Sparbanken Sjuhärad. Han kommer senast från en roll som PR- och Informationsansvarig på Länsförsäkringar Älvsborg.

Ida Tenggren blir ny producent på produktionsbolaget Fanny & Alexander. Hon har i närmare 20 år jobbat som byråproducent på bland annat DDB, Åkestam Holst och Garbergs. Hon har också varit  producent och head of aagency på Absolut.

Säljbolaget Leeads byter vd när Oskar Sardi  lämnar över till Matthias Sånemyr.

Pr-byrån A Beautiful Soup tar in tre nya konsulter. A Beautiful Soup värvar konsulterna Micaela Klingspor från Zap PR och Elin Ulfhammer, från Sinfo till Stockholmskontoret. Till Göteborgskontoret värvas A Beautiful Soups projektledare och konsult Mathias Axelsson. Han jobbade senast på Gullers.

Två nya konsulter rekryteras till PR-kollektivet, som grundades förra året av Fredrik Pallin och Karin Bäcklund. Det är pr-konsulterna Aron Samuelsson och Bertil Myhr som ansluter.

I juni rapporterades att Per Carleö lämnar Volvo Cars där han sedan 2015 varit marknadsdirektör. På biljätten var han bland annat med och lanserade varumärkeskonceptet ”Made by Sweden”. Nu står det klart vilket som blir Per Carleös nästa uppdrag: rollen som head of brand för Telia Company. Han tar samtidigt plats i koncernledningen.  

I snart fyra år har han ansvarat för Vimlas tillväxt. Nu byter Gustav Wallberg sida till B2B och blir marknadschef för SaaS-bolaget Alva Labs.

Efter en omorgansation där Coop slår ihop försäljnings- och marknadsavdelning lämnar marknadschefen Marie Wedin bolaget. Jakten på ersättare är redan inledd.

Carl-Fredrik Jaensson klev in på Prime redan under året då byrån bildades, 1998. Nu lämnar han efter 22 år.

– Ibland säger man att det är dags för en ny utmaning. För mig är det snarare att jag behöver en ny tillvaro, en ännu friare roll med möjligheten att skapa ett eget långsiktigt projekt fokuserat på samhällsnytta. Jag vet inte exakt vad det är, men jag vill dra nytta av mina drygt 20 år som kommunikationsrådgivare även om jag i grunden ser mig som en filosof och statsvetare som lånat ut mig till själv till kommunikationsbranschen. 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Rekrytering

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.