Riberdahl, vd för Sveriges annonsörer och Anna-Karin Hedlund, generalsekreterare för Precis.
Foto: Janne Næss / TT Nyhetsbyrån / Pressbild
0 besök av branschlobbyn hos svenska politiker senaste året: “Vi har varit reaktiva”
Många frågor som branschorganisationerna vill vara med att påverka sker idag på EU-nivå. Det gör att mycket av arbetet bedrivs i samarbete med deras europeiska partners. – Avsikten är att prata med ansvariga politiker på EU-nivå, säger Hanna Riberdahl på Sveriges Annonsörer.
Joakim Wedholm
Resumé Insikts siffror visar att reklam-, pr- och kommunikationsbranschens största intresseorganisationer i princip inte träffar svenska riksdagsledamöter. Men enligt organisationerna själva ligger de inte på lobbandets latsida. Många av
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.