Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

10 rörelser i branschen som utmanar byråernas möjligheter att ta fram kreativa reklamidéer

10 rörelser i branschen som utmanar byråernas möjligheter att ta fram kreativa reklamidéer

Det senaste decenniets teknikskifte har fått reklambyråerna att famla efter nya affärer. Pandemin har satt taktisk konverteringsoptimering, kundupplevelse och kundens egna kanaler i första rummet. Flera kreatörer bär en förhoppning om att pendeln ska svänga tillbaka och ge plats för originella idéer igen. ✓ Digitaliseringens innehållsexplosion – ett gissel. ✓ Riskerar tappa talang. ✓ ”Idéer knycks ganska friskt” ✓ ”När alla bara vrålar 'kom och köp', så måste man bli kreativ igen.”

Publicerad: 4 maj 2022, 13:11

Ämnen i artikeln:

Magnus JakobssonKreativitetChristina KnightDigitala plattformar

Idéerna, idéerna, idéerna. Vad gör vår tid med de stora idéerna?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.