Managementkonsulterna Kaj Johansson och Peter Lundberg och forskaren Erik Modig fördjupar resultaten i enkäten The Nordic CMO Survey.
Foto: MicroStockHub/Getty Images/Pressbilder. Bilden är ett montage.
14 punkter: Detta skiljer framgångsrika marknadschefer från andra
Tydligt definierade mål kan tyckas självklart för en marknadsavdelning – men det har långtifrån alla. Med hjälp av Nordic CMO Survey, en stor undersökning från branschtidningarna i Sverige, Norge och Danmark, listar Resumé 14 punkter till som skiljer en marknadschef som anser att företaget lyckas från en som inte anser det.
Thomas Nilsson
Vi har konstaterat hur de svenska, norska och danska marknadschefer skiljer sig åt, hur de planerar att använda sig av AI och hur de rent generellt ser på sin funktion
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.