Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

16 marknadschefer: Oro, lösningar och nya krav på byråer – så förbereder vi oss på lågkonjunktur

16 marknadschefer: Oro, lösningar och nya krav på byråer – så förbereder vi oss på lågkonjunktur

Lågkonjunktur, krig och post-pandemi. Kriserna avlöser varandra och det enda som är säkert är att konsumenternas beteende är osäkert. Resumé har i en stor enkät låtit 16 marknadschefer berätta om sina största utmaningar i höst, hur de tänker tackla dem, hur de tror att kundernas beteende kommer att förändras och vilka nya krav det rådande läget ställer på byråerna. ”Våra samarbetspartners måste ta ansvar för de mycket tuffa tider vi upplever – det är en dealbreaker för oss”, säger Tove Virding, marknadschef på Stronger. Läs hennes – och 15 andra tungviktares – analys här nedan.

Publicerad: 21 september 2022, 12:15

Ämnen i artikeln:

MarknadsstrategiKLMGröna LundPizza HutJohan JärnlidenChristian CabauCarolin HögmyrKlarnaFilmstadenAxfoodHjärt-LungfondenInsiktToppnyheter

Marknadschefen Christian Cabau (th) säger att Klarna ska satsa mer på egna plattformar. Han och hans branschkollegor delar med sig om strategin inför hösten.

Foto: Montage / Getty Images.

Senast under tisdagen denna vecka höjde Riksbanken styrräntan med en procentenhet – den största höjningen sedan inflationsmålet infördes 1993.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.