Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

3 case: Så kan data och analys utveckla den redaktionella affären

Publicerad: 26 Januari 2018, 10:58

Intresseprofiler, AI-teknik och nio strategier för att bygga datadriven redaktion. Är guldet funnet och vilka utmaningar kvarstår? Här är tre case med Aller media, Expressen och Strossle.


Ämnen i artikeln:

MedierTechStrossleExpressenAller MediaAnalys

Bygga affären med data
Aller medias affärsområde för data – Refinery – har varit igång i Finland under två år och enligt egen utsago dragit in bra med pengar. Nu

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.