Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Aftonbladet och MMS om jätteökningen: "Annonsörerna låter sig inte luras"

Publicerad: 7 Juni 2018, 13:10

Fler spelare med autostarter fick Aftonbladets siffror att rusa i MMS mätningar. Enligt MMS vd är det få annonsörer som “går i fällan” och tittar på antalet startade strömmar – något som Sveriges Annonsörer tillbakavisar.


Ämnen i artikeln:

Magnus AnshelmLotta FolckerAftonbladetMMSExpressenTero Marjamäki

I höstas gjorde Aftonbladet en genomgång av sina mätningar, både interna och tredjepartslösningar, enligt Lotta Folcker, chef på Aftonbladet TV. Mätfel upptäcktes och MMS valde därför att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.