Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Alexander Bard anser att reklamen är orsaken till cancelkulturen: "Politisering är varumärkenas sista desperata falsettskrik"

Alexander Bard anser att reklamen är orsaken till cancelkulturen: "Politisering är varumärkenas sista desperata falsettskrik"

Han fick sparken från TV4-programmet Talang på grund av hur han uttryckte sig i sociala medier. Nu ger Alexander Bard sin bild av drivkrafterna bakom cancel culture-fenomenet. Och berättar varför han tycker att allt är marknadsföringens fel.

Publicerad: 24 Februari 2021, 14:18

Ämnen i artikeln:

Alexander BardCancel cultureReklambyråerSociala medierDigitaliseringTV4TalangBianca Ingrosso

Alexander Bard.

Foto: Volante Förlag / Pressbild.

Det var i juni förra året som medieprofilen Alexander Bard, som själv använder epitetet internetfilosof, fick sparken från TV4:s Talang. Beskedet kom efter att han på Twitter attackerade Black

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.