Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Analys av 50 svenska byråer: Reklampriser ger inte högre lönsamhet

Analys av 50 svenska byråer: Reklampriser ger inte högre lönsamhet

Finns det en korrelation mellan framgångsrik reklam och en vinstdrivande byrå? Vi bestämde oss för att testa och kartlade 50 av Sveriges mesta vinnare de senaste fem åren.

Publicerad: 30 Oktober 2019, 11:46

Ämnen i artikeln:

KreativitetResumé InsiktMarknadsföringLes BinetReklam

”The Long and Short of it” heter studien av forskarna Les Binet och Peter Fields som sedan den släpptes 2013 närmast kommit att betraktas som en bibel i reklambranschen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln: