Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Analys av 50 svenska byråer: Reklampriser ger inte högre lönsamhet

Analys av 50 svenska byråer: Reklampriser ger inte högre lönsamhet

Finns det en korrelation mellan framgångsrik reklam och en vinstdrivande byrå? Vi bestämde oss för att testa och kartlade 50 av Sveriges mesta vinnare de senaste fem åren.

Publicerad: 30 Oktober 2019, 11:46

Ämnen i artikeln:

KreativitetResumé InsiktMarknadsföringLes BinetReklam

”The Long and Short of it” heter studien av forskarna Les Binet och Peter Fields som sedan den släpptes 2013 närmast kommit att betraktas som en bibel i reklambranschen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.