Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Analys: Hur länge kan mediekoncernerna spara sig till vinst?

Publicerad: 2 oktober 2017, 12:42

De stora mediekoncernerna krymper och tillväxten sker i delar långt bortom de redaktionella produkterna. Hur länge kan tidningarna spara innan produkten tar stryk och hur ser framtiden ut för Bonnier och Schibsted? Resumé Insikt tar en titt bakom siffrorna.


Ämnen i artikeln:

Olle LidbomMedierResumé InsiktBonnierSchibsted

Att mediekonsumtionen runtom i världen blivit alltmer fragmenterad de senaste åren är ett faktum. Så även i Sverige. Morgontidningar, public service och TV4 är inte de samlande krafter de en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.