Resumé insikt
Anmälarnas ilska mot kredit-marknadsföringen: "Värsta jag sett"
Anmälarnas ilska mot kredit-marknadsföringen: "Värsta jag sett"
En fullkomlig explosion. Så skulle man kunna beskriva utvecklingen av antalet anmälningar mot kreditbolagen från ilskna kunder som strömmat in till Konsumentverket de senaste åren. Många av dem handlar om marknadsföringen. Flest klagomål har Klarnas ”köp nu, betala sen” som kunderna inte tycker att bolaget efterlever.
Publicerad: 20 januari 2021, 14:39
”Jag känner mig lurad av bolaget och vill inte att de fortsätter att lura folk på det sättet.” Så skriver en person som anmält Klarna till Konsumentverket för ”felaktig marknadsföring”.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.