tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Anmälarnas ilska mot kredit-marknadsföringen: "Värsta jag sett"

Anmälarnas ilska mot kredit-marknadsföringen: "Värsta jag sett"

En fullkomlig explosion. Så skulle man kunna beskriva utvecklingen av antalet anmälningar mot kreditbolagen från ilskna kunder som strömmat in till Konsumentverket de senaste åren. Många av dem handlar om marknadsföringen. Flest klagomål har Klarnas ”köp nu, betala sen” som kunderna inte tycker att bolaget efterlever.

Publicerad: 20 januari 2021, 14:39

Ämnen i artikeln:

KlarnaAnyfinKonsumentverketReklamDigital marknadsföringKreditmarknadsföring

”Jag känner mig lurad av bolaget och vill inte att de fortsätter att lura folk på det sättet.” Så skriver en person som anmält Klarna till Konsumentverket för ”felaktig marknadsföring”. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev