lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Anmälarnas ilska mot kredit-marknadsföringen: "Värsta jag sett"

En fullkomlig explosion. Så skulle man kunna beskriva utvecklingen av antalet anmälningar mot kreditbolagen från ilskna kunder som strömmat in till Konsumentverket de senaste åren. Många av dem handlar om marknadsföringen. Flest klagomål har Klarnas ”köp nu, betala sen” som kunderna inte tycker att bolaget efterlever.

Publicerad: 20 januari 2021, 14:39

Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföringKreditmarknadsföringKlarnaAnyfinKonsumentverketReklam

”Jag känner mig lurad av bolaget och vill inte att de fortsätter att lura folk på det sättet.” Så skriver en person som anmält Klarna till Konsumentverket för ”felaktig marknadsföring”. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev