Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Annonsörer övervärderar digitalt – därför måste du tänka om i mixen

Publicerad: 21 Mars 2018, 10:11

Det är stora skillnader på vilka kanaler som annonsörer tror är effektiva – och vilka som faktiskt är det, visar en ny rapport. Kan vi verkligen fortsätta köra på "allt som är nytt är kul"?


Ämnen i artikeln:

MindshareMedierTVRadioMats RönneReklamCarat

”Vi riktade oss för mycket på en målgrupp, och vi gick för smalt – nu tittar vi istället på vad som är bästa sättet att få mest räckvidd, men samtidigt rätt precision”Marc Pritchards ord när han valde att dra tillbaka Procter & Gambles investeringar på Facebook förra året.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.