Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Annonsörerna kritiska till riktad reklam – men använder det ändå

Annonsörerna kritiska till riktad reklam – men använder det ändå

Personaliserad marknadsföring funkar inte, enligt en ny framtidsrapport från Gartner. Resumés rundringning till svenska annonsörer visar att vissa är besvikna på riktad reklam – medan flera investerar kraftigt i området.

Publicerad: 11 december 2019, 12:32

Ämnen i artikeln:

NorwegianATGVarumärkenSBABResumé InsiktStadiumTelenorReklamApoteaPatrik SöderVarumärkesstrategiBlocket

Annonsörerna som antingen älskar eller dissar riktad reklam.

Foto: Yasmine Winberg

Rapporten ”Predicts 2020: Marketers, They’re Just Not That Into You” slår fast att 80 procent av alla marknadsförare som investerat i personalisering kommer att överge sina ansträngningar år 2025.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News