lördag4 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Annonsörerna kritiska till riktad reklam – men använder det ändå

Annonsörerna kritiska till riktad reklam – men använder det ändå

Personaliserad marknadsföring funkar inte, enligt en ny framtidsrapport från Gartner. Resumés rundringning till svenska annonsörer visar att vissa är besvikna på riktad reklam – medan flera investerar kraftigt i området.

Publicerad: 11 december 2019, 12:32

Ämnen i artikeln:

NorwegianATGVarumärkenSBABResumé InsiktStadiumTelenorReklamApoteaPatrik SöderVarumärkesstrategiBlocket

Annonsörerna som antingen älskar eller dissar riktad reklam.

Foto: Yasmine Winberg

Rapporten ”Predicts 2020: Marketers, They’re Just Not That Into You” slår fast att 80 procent av alla marknadsförare som investerat i personalisering kommer att överge sina ansträngningar år 2025.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev