Resumé insikt
Annonsörerna kritiska till riktad reklam – men använder det ändå
Annonsörerna kritiska till riktad reklam – men använder det ändå
Personaliserad marknadsföring funkar inte, enligt en ny framtidsrapport från Gartner. Resumés rundringning till svenska annonsörer visar att vissa är besvikna på riktad reklam – medan flera investerar kraftigt i området.
Publicerad: 11 december 2019, 12:32
Annonsörerna som antingen älskar eller dissar riktad reklam.
Foto: Yasmine Winberg
Rapporten ”Predicts 2020: Marketers, They’re Just Not That Into You” slår fast att 80 procent av alla marknadsförare som investerat i personalisering kommer att överge sina ansträngningar år 2025.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.