Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumé insikt

Annonsörerna som kampanjar om annat än corona – så effektivt är det

Annonsörerna som kampanjar om annat än corona – så effektivt är det

UPPDATERAD. I ett tungt informationsflöde av coronarelaterade grejer finns det de som väljer att släppa kampanjer som inte alls tar avstamp i krisen. Varför då och vad ser de egentligen för effekt? Går det att tränga igenom ett solitt coronabrus? Vi frågade sju kommunikationsköpare som precis haft kampanjlansering.

Publicerad: 23 Mars 2020, 13:26

Ämnen i artikeln:

Gustav MartnerB-reelArlaCoronavirusetGreenpeaceKrisHyundaiReklamKampanj

Greenpeace, Linnéuniversitetet, Svenska Downföreningen och Överskottsbolaget är några av de som kampanjat under corona.

Foto: Greenpeace bild: Jana Eriksson

Vi bombas dygnets alla timmar om information kring coronaläget. Handlar det inte om den senaste presskonferensen från Folkhälsomyndigheten så är det säljbolag som menar på att det är viktigt att

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.