Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Resumé insikt

Annonsörernas kritik: Icke transparent

Publicerad: 8 November 2017, 10:09

Transparensen är inte tillräcklig, enligt några av Sveriges största annonsörer. Samtidigt plockar allt fler hem den digitala annonsaffären.


Ämnen i artikeln:

Claes PellvikProgrammaticVingSveriges AnnonsörerMediebyråer

Den digitala annonsmarknaden är på ständigt uppåtgående. Enligt siffror från IRM väntas den samlade investeringen i internetreklam öka närmare 12 procent 2018 jämfört 2017. Den programmatiska annonseringen (enligt IRM:s definition

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.