Kenza, Matilda Djerf, Amanda Schulman, Lovisa Worge, Bianca Ingrosso och Ida Warg är några av de influencers som frontar bolag. Foto: Press/Montage
Är ansiktet utåt – men färre än hälften av influencers är majoritetsägare i ”sina” bolag
Mot konsument ges ofta intrycket att influencern ligger bakom och driver de bolag de frontar.
Men enligt en stor kartläggning som Resumé har gjort är bara 38 procent majoritetsägare.
– Om jag skulle fronta ett bolag skulle jag nog inte nöja mig med mindre än 51 procent innehav, säger influencerexperten Johannes Gustavsson.
Amanda Törner
Stina Eriksson
”Miljonsuccé för Ingrossos nya satsning”.
”Extrem tillväxt för influencers retailsatsningar”.
”Syskonen Wilma och Emil Holmqvists sminkmärke Hickap en riktig hit – tillväxt på 120 procent”.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.