måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Asket går på tvärs mot fast fashion-kedjorna – nästa steg kvitto för klimatpåverkan

Askets paroll stavas långsamt mode och bolaget har från start gått i bräschen för full transparens i leveranskedjan. Nästa steg är att ge kunden ett kvitto på plaggens klimatpåverkan. Askets grundare August Bard Bringéus har inte mycket till övers för fast fashion-kedjornas försökt att positionera sig som hållbara: ”Mycket av det är groteskt provocerande”.

Publicerad: 14 oktober 2020, 13:32

Ämnen i artikeln:

KlimatkrisenModeHållbarhetE-handel

Jakob Dworsky och August Bard Bringéus.

Med en modell som på många sätt står i stark kontrast till fast fashion-branschen vill det svenska modevarumärket Asket tydligt positionera sig mot den rådande konsumtionshysterin. Medan de traditionella modekedjorna

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev