Resumé insikt
Asket går på tvärs mot fast fashion-kedjorna – nästa steg kvitto för klimatpåverkan
Askets paroll stavas långsamt mode och bolaget har från start gått i bräschen för full transparens i leveranskedjan. Nästa steg är att ge kunden ett kvitto på plaggens klimatpåverkan. Askets grundare August Bard Bringéus har inte mycket till övers för fast fashion-kedjornas försökt att positionera sig som hållbara: ”Mycket av det är groteskt provocerande”.
Publicerad: 14 oktober 2020, 13:32
Jakob Dworsky och August Bard Bringéus.
Med en modell som på många sätt står i stark kontrast till fast fashion-branschen vill det svenska modevarumärket Asket tydligt positionera sig mot den rådande konsumtionshysterin. Medan de traditionella modekedjorna
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.