Resumé insikt
Att tonsätta ett varumärke: Så blev Bianca Ingrossos sångröst reklamsuccé för Caia
Med rätt sound och tajming kan du åstadkomma stora ting inom musik i marknadsföring. För Caia blev Bianca Ingrossos låt ”Blomstertid” ett tilltag som fick fansen att ropa högt. Vi tar ett snack med Caia, TUI och Abby Priest om musikens betydelse i dagens medielandskap.
Publicerad: 1 september 2021, 10:47
Bianca Ingrosso i sin kampanjfilm för Caia. Foto: Press
Vi har valt ut tre intressanta varumärken där musiken varit bärande för deras kampajer. Så här ser deras strategier ut.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.