Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Att tonsätta ett varumärke: Så blev Bianca Ingrossos sångröst reklamsuccé för Caia

Att tonsätta ett varumärke: Så blev Bianca Ingrossos sångröst reklamsuccé för Caia

Med rätt sound och tajming kan du åstadkomma stora ting inom musik i marknadsföring. För Caia blev Bianca Ingrossos låt ”Blomstertid” ett tilltag som fick fansen att ropa högt. Vi tar ett snack med Caia, TUI och Abby Priest om musikens betydelse i dagens medielandskap.

Publicerad: 1 september 2021, 10:47


Bianca Ingrosso i sin kampanjfilm för Caia.

Foto: Press

Vi har valt ut tre intressanta varumärken där musiken varit bärande för deras kampajer. Så här ser deras strategier ut.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News