Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Avslöjar: Lykos personal manipulerar snittbetygen – sätter skyhöga stjärnor på egna produkter

Avslöjar: Lykos personal manipulerar snittbetygen – sätter skyhöga stjärnor på egna produkter

4,6 ⭐. Så ser medarbetarnas snittbetyg ut på Lyko när vi granskar 300 av deras egna produktrecensioner. På en produkt kommer hälften av omdömena från personalen. Det här kan vara vilseledande och bryta mot marknadsföringslagen, enligt advokaterna.

Publicerad: 29 september 2021, 12:10

Ämnen i artikeln:

LykoOmdömessajterOmdömenKalle EliasonMats Georgson

Lykos personal sätter betyg på egna produkterna.

Montage: Yasmine Winberg

Oavsett om det handlar om restauranger, hotell eller pannlampor finns onlinerecensioner och omdömen till för en anledning – att ledsaga kunderna till rätt köpbeslut. För företagen själva finns uppenbara affärsmässiga

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.