lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumé insikt

Bara två guldäggsnomineringar – har radioreklamen blivit sämre?

Det blev bara två nominerade bidrag i Guldäggets ljud-kategori och inga för mer traditionella radioannonser. Resumé Insikt har hört med tre rutinerade produktionsbolag om ljud- och radioreklamen som alla är överens om att nivån på radiokampanjer sjunkit. De är även eniga i vad som är förklaringen.

Publicerad: 13 april 2022, 12:04

Ämnen i artikeln:

NyheterGuldäggetFlickorna LarssonPodcastPoddPoddar

Antalet nominerade i Guldägget återspeglar inte hur ljudkonsumtionen har vuxit de senaste åren. Foto: Yasmine Winberg.

För två veckor sedan offentliggjordes nomineringarna i 2022 års Guldägget. Även om inga segrar hämtas ut i förskott innebar det glädjerop från Sveriges främsta byråer. Samtidigt fanns det något i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev