Resumé insikt
Bara två guldäggsnomineringar – har radioreklamen blivit sämre?
Det blev bara två nominerade bidrag i Guldäggets ljud-kategori och inga för mer traditionella radioannonser. Resumé Insikt har hört med tre rutinerade produktionsbolag om ljud- och radioreklamen som alla är överens om att nivån på radiokampanjer sjunkit. De är även eniga i vad som är förklaringen.
Publicerad: 13 april 2022, 12:04
Antalet nominerade i Guldägget återspeglar inte hur ljudkonsumtionen har vuxit de senaste åren. Foto: Yasmine Winberg.
För två veckor sedan offentliggjordes nomineringarna i 2022 års Guldägget. Även om inga segrar hämtas ut i förskott innebar det glädjerop från Sveriges främsta byråer. Samtidigt fanns det något i
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.